Virkkausta (crocheting), neulomista (knitting), puutarha (gardening), kukat (flowers), kotoilu (homing), matkailu (travelling), heksispeitto (hexagon), korut (beading, beadwork), kirppislöydöt...KahviKaneli Virkkaa *klikkaa* tästä etusivulle

Sunday 11 March 2012

Täti Ruskean Pannulappu

Pannulappu- innostus jatkuu!


Tämä pannulappu virkattu yhtäaikaa kahdella langalla.
Minulla on jotain ohuita virkkauslankoja, mitä olen joskus saanut.
En käytä niin ohuita lankoja mihinkään, joten
nyt käytän niitä näihin pannulappusiin.

Virkkaan jonkun hieman paksumman puuvillalangan kanssa näitä
ohuempia lankoja. Nämä tehty 3,5 mm koukulla. Ja pylväitä.

DSC05026


Tähänkin olen tehnyt sitten niin, että
olen virkannut kaksi samanlaista pyöreää lappua ja
virkannut ne lopuksi kiinteillä silmukoilla yhteen.
Tulee hyvä.

Tosin olen tehnyt aimmin pannulappuja (neliöitä), jotka olen
virkannut suoraan 4 mm koukulla kaksinkertaisella langalla ja
hyvän paksu on tullut siitäkin, ei ole sormet palaneet leipomispuuhissa.

Nyt olen vain jotenkin tykästynyt tuohon, että onkin kaksi samanmoista kappletta,
jotka virkataan yhteen, tuleehan siitä vielä eri täyteläinen pannulappu.

2 comments:

Lila said...

Kivan näköinen pannulappu :) Minusta ainakin pannulapuissa on juuri tärkeää se, että näpit ei pala!
Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle :)

Kankuritar said...

Kiitos hyvästä pannulappuideastasi, kokeilen sitä.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...